tisdag 13 april 2010

Nu kommer dom snart...


Vägverket har förvarnat och jag minns att dom förra våren dök upp den 15 april, PADDORNA!! Dom tar sin väg genom villaområdet för att komma fram till dammarna vid Rosenforsparken. Tyvärr blir det ganska äckligt ett tag här på vägen då många av dom brukar få stryka med på sin färd.

Förra året kom vi åkandes hem en lördagskväll och jag sa, här kommer en padda. Tilda ropade ivrigt "får jag se". Vi stannade bilen och hon öppnade sin bildörr, det var nog inte mer än en halvmeter fram till paddan. Jag har ALDRIG sett någon slå igen sin dörr så fort. Hon hade egentligen ingen aning om vad en padda var, hon tänkte mer på smågrodor. Dom här brukar vara rejäla, vi får väl se om jag kan fånga en av dem på bild här de närmsta dagarna.

1 kommentar:

  1. nej det är verkligen ingen höjdare :/ hoppas min tjej vaknar pigg o glad i morgon...

    natti natti!

    SvaraRadera