torsdag 29 april 2010

Idag gör vi helg!

Tilda har fått ledigt från skolan imorgon och Fredde har tagit sig ledigt från jobbet. Vi styr idag mot Göteborg (för att släppa av Tilda hos pappa Pelle och Marie) därefter åker vi till Borås för att fira Valborg hos min far. Fast det blir visst inget traditionellt Valborgsfirande då man inte tänder majbrasa i dessa trakter så som man gör här uppe i Mälardalen.
Valborg har en speciell plats i minneshjärtat. Tänk alla dessa Valborgsmässoaftnar som man huttrat och frusit i sina korta kjolar och nyinköpta pumps (som verkligen inte såg nyinköpta ut längre efter den kvällen). Valborgsklädseln planerades noggrannt minst en månad i förväg och det spelade liksom ingen roll om kvällen bjöd på ruskvädret, de nya somriga kläderna skulle sitta på. Jag minns särskilt ett par vita byxor som jag fick gömma undan för min mor och tvätta i klorin när hon inte var hemma. Det var jag, kompisarna, dom vita byxorna och en flaska kir. Kiren var orsaken till byxornas färgförändring. Men det är så länge sedan att det är preskriberat och idag vet min mamma om det hela :-)
Nu skall jag strax åka till tryckeriet och hoppas att de har lyckats bättre den här gången med sakerna som jag lämnat in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar