tisdag 27 april 2010

En härlig promenad

Badplatsen i Skjulsta har redan börjat befolkas - av gäss!!
Trollskt i Skjulsta
Tur att det finns informationsskyltar för oss okunniga!

Det känns som om dessa har ett par år på nacken!

Önskar jag kunde förmedla ljudet av den ljuvliga kaskaden av småfåglar som kvittrade för fullt i skogen, det var härligt! Idag gick turen upp till Tunastugans motionsspår för att sen promenera via skogen till Skjulsta friluftsområde och därefter hemåt via stora vägarna igen.
Nu har vi också hunnit med en lunch och en tupplur på altanen efter detta :-)

Kanske ska ta och fixa till utseendet litegrann, Tilda bara tittade konstigt på mig när jag hämtade henne från skolan alldeles nyss. Gjorde en hårinpackning igår kväll och la mig sedan och sov med blött hår. Idag är det därför extra fluffigt och står åt alla håll, Anna Anka skulle förmodligen inte hitta något uttryck för hur illa det verkligen är idag. Men det bjuder jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar