söndag 11 april 2010

Golfsvingar och lunch på Marys




Efter frukost packade vi golfbagarna i bilen, sen styrde vi mot mormor i Slätviken där vi lämpade av en sovande Hugo. Vi fick lite lyxig vuxentid på golfbanan! Efter varsin hink på driving rangen så bar det av ut på Sundbyholms trehålsbana. VARFÖR slår man alltid bäst på rangen? Vore tacksam om någon vänlig själ kunde berätta det för mig! Nåja, jag får nog vara nöjd, jag har ju inte spelat sedan hösten 2008 eftersom Hugo låg i min mage under förra säsongen. Dessutom har jag ju inte något officiellt hcp ännu. Men innan säsongen är slut skall jag banne mig ha klarat av det.
Efter rundan hämtade vi upp Hugo som fortfarande sov! Mormor hade inte fått gosat någonting med honom. Han slog dock upp sina blå när han hörde våra röster och hann därför kramas lite med mormor innan vi åkte. Vi var hungriga efter golfrundan och svängde därför över till Marys, ett fantastiskt litet guldkorn i Åkerby By strax utanför Eskilstuna. Där åt vi goda smörgåsar i orangeriet. Förra sommaren var vi där och fikade ett antal gånger. Det man äter och fikar ser väldigt gott ut, det är snyggt upplagt, rejält tilltaget och har smakat superbra! Från och med i år har de dessutom fullständiga rättigheter och har dessutom öppnat Bed & Breakfast. Det verkar som om det går jättebra för dem och det är skoj!

Väntan i solen på att få göra entré på trehålsbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar