torsdag 6 maj 2010

Sudda sudda sudda bort din sura min...

Vår lilleman är som sagt ingen klippa på att krypa, hamnar han på mage så ålar han sig ilsket bakåt tills det tar stopp. De sista dagarna har jag nu träffat på föräldrar som vittnar om att deras 11-månadersbebisar just börjat krypa och det känns ju bra. Hugo har alltså två månader på sig att lära sig knepet. BVC-sköterskan tyckte nog att han borde ha kunnat det, åtminstone litegrann, vid åttamånaderskontrollen.
Idag väntar ett besök på öppna förskolan, här i Skogstorp är det församlingshemmet i Kristinelund som hägrar för föräldralediga mammor och pappor på torsdags förmiddagarna. Vi är inga flitiga besökare utan går när det passar helt enkelt. Det var ett tag sedan vi var där nu så det skall bli skoj att se hur Hugo reagerar på de andra barnen. För tillfället sover han en liten förmiddagslur och förhoppningsvis skall han då vara glad och pigg när vi kommer till församlingshemmet. Gladare än han är på filmen här nedan :-)
Hmmmmm....nu har jag ju förnyat blogspot på något sätt och lyckas därmed inte infoga filmen *surar*. Nu måste vi rusa till Öppna förskolan så jag får helt enkelt försöka senare.

Uppdate....envis som jag är så bytte jag tillbaka till den gamla varianten av blogspot och nu finns filmen här och nu MÅSTE jag rusa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar