måndag 10 maj 2010

8 019 steg

8 019 steg, det var vad som krävdes för att gå mellan kontoret och hemmet. Hugo och jag tog bussen till jobbet för att hämta min stegräknare som jag skall använda i jobbets friskvårdssatsning och stegtävling - SYSteam tar STEGET! Vi testade alltså räknaren på vägen hem då vi promenerade och nu blir det ju till att gå åtminstone två promenader om dagen, allt för att samla steg till laget som jag är med i.

Gjorde också en egen satsning i morse då jag uteslöt kolhydraterna ur kosten, jag är alldeles för glad i kolhydrater för att ta bort dem helt men jag tänkte testa ett tips som jag läste hos den här bloggerskan! Hon har uteslutit kolhydrater ur kosten på vardagarna och sen tillåtit sig själv att äta som vanligt under helgen. Det låter som en lagom kompromiss och jag skall testa. Därför blev det keso, tomater, kokt skinka och ett ägg till frukost i morse. Jag känner mig själv så väl att jag också vet att om jag äter en frukost med bara smörgåsar och särskilt då vitt bröd, blir jag mer benägen att äta sötsaker under dagen.

Nu blir det till att stega på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar