söndag 23 maj 2010

Överraskningarnas dag!


Igår på självaste Pingsafton hade min mor med sambo bjudit oss på lunch. Innan vi åkte dit for vi till Ostra trädgårdshandel för att köpa en fin blomma att ta med. Fredde var lite småstressad över att kön för att betala blomman var så otroligt lång medans jag tyckte att; om vi ändå åkt dig för att köpa en blomma får vi helt enkelt bli lite sena hem till mamma.
När vi ankom till mamma så skulle hon först visa något hon hade i garaget innan vi fick komma in och äta. Garagedörren öppnar sig och där står världens goaste vänner för att ta med mig på MÖHIPPA (nu börjar jag lipa bara jag skriver om det....)!! Så blev det med den lunchen, mamma fick ju en blomma i alla fall ;-)
En påse med diverse attiraljer överlämnades och jag ombads att byta om, glittriga rosa örhängen med matchande ring och blinkande tiara samt en liten slöja. Dessutom fanns en härligt korallfärgad klänning ifrån Jerrys dammode (butiken som tom min farmor, 86 år, ratar på grund av att dom bara har kläder för gamla människor). Jag tycker i alla fall att jag blev jättefin!
Sen var det bara att vinka adjö till Fredde och Hugo och bilen styrdes iväg till Marys café för lite god lunch och öl i orangeriet. Efter maten slog vi oss ner på mattor på gröngräset och drack rosévin i solskenet.


Mätta och belåtna gick sedan turen in till stan och Lets Move, en dansskola. Där fick vi lära oss att dansa en girlish chairdance, graciösa och mjuka i kroppen....var vi inte. Det kändes förvisso som om vi aldrig gjort annat än att dansa men när man såg sig själv i de stora speglarna så kändes det helt plötsligt annorlunda!
Lite smyckestillverkning, choklad och cider i en park, sen var vi redo att inta bubbelpoolen på hydrotrim. Där fick jag till uppgift att göra en egen ansiktsbehandling och förmodligen såg jag ut som hulken med den grönbruna sörjan jag skulle sitta med i bastun :-)
Kvällen avslutades med massor av god mat och vin på restaurang Grappa och jag tackar er alla för en toppendag, jag är så glad att jag har så fina vänner! Tusen tusen tack för en toppenhippa!

4 kommentarer:

  1. Det var härligt att få vara med på din möhippa...och det var så roligt att träffa dina goa vänner.....kramar "syrran"

    SvaraRadera
  2. Du är en fantastisk vän så det var det minsta vi kunde göra för dig!

    Tack för nattmackan efter den hemska taxituren! Taxichaffisen körde fort och ryckigt på kurvig väg -- inte vad man vill efter en kväll med vin!!

    Det var en dryg bilresa hem i regn och blåst. Hade nästan hellre legat kvar på soffan hos er och surrat lite mer.

    Ses snart igen hoppas jag!

    Varm kram Malin

    SvaraRadera
  3. Åh, låter verkligen som en kanonhippa! Fina vänner du har!

    SvaraRadera
  4. Tack Sara, mina vänner är toppen!

    Malin, jag hade också gärna haft dig kvar på soffan....flera dagar :-)
    Kram!

    SvaraRadera