måndag 10 maj 2010

Andra bullar

Hittade ett nytt recept på bullar som jag provade idag, bullarna hade ett roligt namn "Bättre än svärmors bullar" och kommer ifrån boken Sommarens Söta. Huruvida det ligger någon sanning i namnet när det gäller mina bullar får kanske någon annan än jag själv avgöra. Fast det vore kanske taskigt att låta Fredde redogöra för resultatet... Hmmm....mammas bullar....blivande frugans bullar...., nä, det blir nog en alltför jobbig situation helt enkelt!
Men nu kommer mitt erkännande, medans jag bakade så använde jag "fel" plåtar. Använde de som är till för varmluftsugnen (?), plåtar med en massa hål i. Detta gjorde att en herrans massa smör rann ur bullarna och ner på botten av ugnen. Jag hade förvissor redan förutspått att det skulle bli så. Dock hade jag inte förutspått att ugnen, på grund av detta, skulle bli helt rökfylld! Kontentan av detta var att vi nu har provat nya larmet då SOS ringde två sekunder efter att brandvarnaren ljöd. Jag fick erkänna att bullar var orsaken till detta och sen försöka vädra ut oset och få tyst på det ohyggligt tjutande brandlarmet.

Och....ve och fasa, mina bullar som blev så fina smakar rökos!!! Bjöd Fredde och Tilda på nybakta bullar och mjölk, F åt lydigt upp sin men Tilda lämnade kvar den på fatet. Jag smakade också ett hörn och dom var verkligen inte goda,
1- 0 till svärmor!

3 kommentarer:

  1. Läste detta inlägg innan jag gick och la mig igår och jag drömde om dina rökskadade bullar! De var dock mkt goda! :D

    kram Linnéa

    SvaraRadera
  2. Jag funderade varför du hade alla dörrar öppna när jag cyklade förbi efter jobbet... P

    SvaraRadera
  3. Linnéa, jag har fem påsar i frysen som jag skall kassera, du kan få hämta dom ;-)

    Jag gillar att ha dörrarna öppna om sommaren, hörde du inte tjutet då? Eller så kanske jag äntligen hade fått av det.
    Camilla

    SvaraRadera