söndag 9 maj 2010

Solokvist - nästan!

Fredde har tuffat iväg till Stockholm för att hjälpa Anna och Christopher med några bokhyllor som är fantastiskt snygga men ett par centimeter för höga för lägenheten. Tilda skall strax iväg till en kompis och leka och hon har bestämt att hon även skall äta lunch där då hon tycker att Lisas mamma lagar godare mat än mig! Hoppsan!
Hugo och jag blir med andra ord lite solokvist, därför har vi bestämt att vi skall hämta Lotta för lite god fika....
Först skall jag dock fortsätta tvätta och förhoppningsvis baka en sorts kakor. Jag är inte färdigbakad inför födelsedagen, har bara gjort ett bakuppehåll :-)

Igår när jag var ute på gatan för att söva Hugo så mötte jag en klasskompis till Tilda. Hon fnittrade hysteriskt och släppte styret på cykeln. Frågad om hon höll på att träna? Då fick jag till svar "Jag skall snart få en mobil och då måste jag ju kunna pilla på den samtidigt som jag cyklar..."! Hmmm...undrar om hennes föräldrar känner till det här *skratt*, låter fullkomligt livsfarligt.

Önskar alla en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar