måndag 17 maj 2010

Årets första rabarberkräm

En av gårdagens fina presenter - en härlig kryddkorg!
Ikväll åt vi efterätt, årets första rabarberkräm. Var ute och skördade de härliga stängerna under eftermiddagen och fick dessutom jättedåligt samvete. Varför då kan man undra....rabarber är ju nyttigt! Jo, för i fredags när jag var i trädgårdslandet och såg rabarberna så var de bara jättekorta små knubbisar med blad som satt där. Igår under mitt kalas kom lilla Julia och frågade om hon fick "ta en rabarb". Jag sa att jag lovat Tilda att hon nog skulle få ta en om en vecka för att de inte var så stora ännu och att Julia skulle få komma och hämta en då också.

När jag sen kliver ut i trädgården i morse så var ju rabarberna jättestora (i jämförelse med i fredags i alla fall). Regnet i fredags och den otroligt soliga lördagen måste ha fått dem att skjuta iväg ordentligt. Så nu går jag här, orolig för att Julia skall vara jätteledsen på mig, för hon såg förstås igår att dom inte alls var så små som jag sa! :-)

2 kommentarer: