fredag 21 maj 2010

Fascination

Tänk så mycket oupptäckta saker det finns för Hugo, saker som är självklara för oss men som blir oerhört spännande för honom. Imorse upptäckte han tvättmaskinen, han har ju varit med i grovköket otaliga gånger men aldrig sett maskinen som blinkar, lyser, piper, snurrar och är fylld med vatten! DEN VAR SPÄNNANDE! Vi ägnade en stund åt att titta på och undersöka den innan han somnade, alldeles utmattad :-)
En annan härlig sak är att Hugo inatt har sovit hela natten i sin säng, tjohooo! Petade i nappen någon gång kring midnatt och nästa gång jag vaknade var det ljust och soligt och ingen son i sängen, lovely!
Det allra bästa med dagen är att det är FREDAG, dessutom en solig fredag fylld med skojiga saker. När lilleman vaknar ur sin förmiddagssömn tänkte jag åka till blomsteraffären för att köpa lite blommor till nya altanen, sen blir det lunch med Malin på jobbet, umgänge med Tilda på eftermiddagen innan hon åker till Göteborg ikväll och när Fredde kommer hem så hämtar vi de nya möblerna från Tunby.
Hoppas ni alla har en fredag fylld med solsken!


Tvättkorgen var bra att hålla sig i!

3 kommentarer:

  1. Hej lilla gumman, nu börjar jag komma ur flyttbubblan lite och kan hålla lite mer koll på er :)
    Tänkte lägga ut en bild på dig när du låg på din uteplats på Klostergatan nu när jag du fyllt 40 men jag ska fundera lite. Du vet ju att alla som fyller hamnar ju på bloggen.

    Nyfiken på dina utemöbler eller kanske mer sugen på att sitta i dom med ett gott glas vin i :) P & K

    SvaraRadera
  2. Ha ha...dom bilderna du har på mig är förmodligen lika illa allihop. Synd att jag inte tog en på 40-årsdagen, sittandes bredvid mina blombuketter. Då hade du kunnat få den! ;-)
    Ni är alltid välkomna hit! Men jag misstänker att vi får vänta några veckor innan ni har tid att sitta ner en kväll och bara ta det lugnt? Tycker ni att ni har det redan nu så MÅSTE ni höra av er, vi bjuder nämligen gärna på vin på altanen, kanske tom lite bubbel.
    Puss

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset om klänningen! Nu vill jag gå på maskerad eller liknande tillställning :) Trevlig helg!

    SvaraRadera