onsdag 12 maj 2010

Stora bakardagen


Två omgångar bullar, en med kanel- och sockerfyllning och en med kardemumma- och sockerfyllning, dessutom utan smak av ugnsrök! Två omgångar Hallonmacrones och en omgång Nötkolarutor. Detta var vad jag hann med idag när mormor busade med Hugo, hon var här HELA dagen!
Har fortfarande lite kvar att baka, det värsta med mig är att jag ständigt finner ny inspiration och roliga recept och det tar liksom aldrig stopp. Kanske skulle ha en liiiten kaka till....
Recepten på kolarutorna och macronerna fann jag hos Mia Öhrn, vore skoj att gå en kurs hos den tjejen! Tyvärr finns endast vårens, redan utförda kurser, i hennes program. Jag skall absolut hålla ögonen öppna till hösten, det här är något fär mig.
Inte vet jag vad Macronesexperterna skulle säga om mitt första försök med den lilla delikata kakan. Jag har aldrig ätit Macroner förut och vet egentligen inte hur de skall smaka, dessa var dock jättegoda enligt mig. Jag var ju tvungen att provsmaka så jag inte bjuder mina kalasgäster på avskyvärda bakverk :-)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hur gjorde du hallonkrämen till macrones? Undrar Marie i Finland

    SvaraRadera