söndag 7 mars 2010

Vasaloppet & ostbågar


Jag förvrängde visst sanningen lite i föregående inlägg. Dagen har inte gått helt i lugnets tecken. Hugo och jag körde ju faktiskt vasaloppet i morse. Som ni ser av bilden så drog Hugo utbrytarklungan ett tag :-)

Läste ett tips, som jag just nu testar, hos en annan bloggare. Det gäller oss som har en galen aptit på ostbågar. Man skall äta dom med gaffel, dels så kan man inte stoppa in lika många i munnen på en gång eftersom åtta stycken inte får plats på gaffeln. Ja, nu är det säkert någon som provar och dessutom lyckas med bedriften..... men då faller liksom den andra delen av gaffelupplägget. För om du använder gaffel slipper du bli så snuskig om fingrarna av allt det gula som fastnar på handen när du tar i en ostbåge. Det funkar faktiskt ganska bra, dock tycker jag fortfarande att man blir ganska läskig i munnen av ostbågar. Tyvärr väger den känslan inte tyngre än känslan av att ostbågar är förbaskat gott och därför tänker jag fortsätta tills skålen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar