torsdag 25 mars 2010

Besök i vår trädgård

Fröken vår - förhoppningsvis en besökare som stannar!
Söt men får gärna flytta till skogen nu!


Alldeles nyss tog jag och Hugo en promenad till Konsum för att inhandla allehanda förnödenheter. När jag kom hem så föll mina ögon på något underbart, nämligen våren! Eller åtminstone är det några knoppar av någon lökväxt som är på väg upp ur rabatten. Kanske ett par krokusar eller möjligen några pärlhyacinter, minns inte riktigt vad det är som sitter där.
Sen har vi också haft annat finbesök idag, rådjuret! Dom är jättegulliga att titta på men snart vill jag inte ha dem här längre, dom äter ju bara upp sakerna vi odlar....grrr! Tyvärr hann den lilla rackaren smita över till grannen innan jag fick igång kameran med nya batterier, men man kan ändå skymta honom/henne i buskaget.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att batterierna i kameran tar slut eftersom du är så flitig med att lägga in många fina, härliga, bilder på barnen :-)

    Vi hörs ikväll!! Kramis Malin

    SvaraRadera
  2. Du ska se så många bilder jag skall ta och lägga in på dig i helgen!Det kommer att ryka om kameran.
    Kram

    SvaraRadera