måndag 15 mars 2010

Date på Tingsgården

Goa lilla Tuva med sina tänder
Två busungar
Vacker vy på väg ner mot centrum
Tyvärr är det någon idiot som förstört dammarna med klotter!

Så har en ny vecka startat, var tog dom andra veckorna på det nya året vägen? Nu är det bara 21 veckor kvar innan bröllopet, det där med att ordna bröllop på 7 dagar, det skulle ALDRIG gå!
Idag snyggade Hugo och jag upp oss då vi skulle ha en date med Linnea och söta lilla Tuva. Vi promenerade in mot stan och mötte upp dem i Fröslundatrakten. Därefter halkade vi oss igenom parken vid gamla konstmuséet och styrde vagnarna mot Café Tingsgården. Väl inne på caféet så började mina hjärnhalvor att vela, den ena var väldigt sugen på bullar fyllda med vaniljkräm, eller varför inte en citronmarrängpaj....eller kanske en stor hallongrotta....eller varför inte välja flera sorter. Den mer förnuftiga halvan sa att räksmörgåsarna är åtminstone hyfsat nyttiga och väldigt goda!! Hade en svår stund och beställde i alla fall en kopp te till att börja med :-) Tack o lov var det den förnuftiga hjärnhalvan som vann idag och räksmörgåsen var supersmarrig.
Efter fikastunden promenixade vi en stund på stan för att sedan bege oss hemåt igen. Hugo och jag gick även hela vägen hem så idag har vi fått rikligt med motion.
Nu skall jag förbereda kvällsmaten, Mangokyckling. Stormakaronen Tilda kommer ju hem ikväll, skall hämta henne vid tåget strax innan sex och sen tänkte jag vi skulle åka hem och äta.

2 kommentarer: