tisdag 16 mars 2010

Tyst och stilla

Så var det lugnt i huset, det är bara tv:n som småskvalar och diskmaskinen som susar. Tror bestämt jag skall lägga mig i ett bad och koppla av en stund.
Idag har min mamma och jag letat mönster, tyg etc till Tildas "tärnklänning". Hittade precis den modellen jag sökte men mönstret fanns inte för Tildas storlek och att hålla på och göra om ett mönster känns inte direkt aktuellt. Visserligen hade jag ju en 5:a i syslöjd men.....HALLÅÅÅÅ....det var ju ungefär 25 år (!) sedan jag gick ut 9:an. Mäster Skoog verkade dock ha det bästa alternativet där de skulle sy upp vuxenklänningar i ett tyg som förhoppningsvis stämmer med färg och kvalité som jag söker. Hon kunde tänka sig att sy upp en klänning för det priset jag säkerligen skulle få betala för allt material, mönster mm om jag själv skulle sy en. Skall traska dit igen i slutet av veckan och kika på tyget, det lät som en utomordentligt bra lösning.
Även mamma fanns sig en supersnygg klänning, med ett par läckra festskor så kommer hon bli en hot svärmor till Fredde :-) Själv drömde jag mig bort bland alla härliga vårplagg hos Elin Maria Boutique idag. Hittade en jättesöt solklänning ifrån GANT och en massa andra trevliga plagg.

1 kommentar:

  1. För att inte tala om sommarklänningen i breda ränder beige och vit med röda detaljer från Peak..... Den är härligt somrig och lite sportig! Jag lääängtar till värmen:-)

    Har precis köpt ett par läckra remsandaler som mamma och pappa ska få ge mig i födelsedagspresent.... ja, jag vet! Det är inte förrän i maj men ändå:-)
    Dom var så roliga för att det var lite färg och attityd i dom!

    Kramis Malin

    SvaraRadera