måndag 1 mars 2010

Snö


För min del tycker jag att det räcker med vinter nu!

För ett par veckor sedan hörde jag en mamma på öppna förskolan säga att "hon hört att det skulle falla lika mycket snö till som det redan gjort fram till den 7 februari". Tänkte i mitt stilla sinne att det är omöjligt! Tänk så fel jag hade. Det snöar och snöar och snöar. Fredde hade gjort så fint på gården igår, tagit bort massor av is och snö så att stora delar av gången var bar. Nu är den istället täckt av en decimeter nysnö igen. Jag hade sett fram emot att låta våren komma nu när vi är hemma från Sälen.
Hugo och jag har varit ute och sladdat med bilen på förmiddagen. Först skjutsade vi övriga familjen till skola och jobb sen tog vi en tur till John H och köpte dessertskålar till helgens kommande 40-årsfest. Jo, det är faktiskt en i vår familj som uppnår den aktningsvärda åldern nu till helgen! Sen åkte vi hem till gammelmor och tog en förmiddagskaffe och busade lite.
Nu hör jag att det rör på sig i bilstolen som står i hallen, lilleman är vaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar