tisdag 2 mars 2010

Vår altan på baksidan

Vi har en altan på baksidan av vårt hus som vi inte riktigt är färdiga med. Jo, altanen är färdig, den fanns där redan när vi flyttade in. Dock har inga möbler flyttat dit ännu. Till förra sommaren köpte vi tre jättestora stenkrukor för att rama in altanen, men det räcker ju inte för att sitta där och mysa. Det är en superhärlig frukostplats med solsken, jag ser också framför mig att det kan bli en förlängning av vardagsrummet när det är varma sommarkvällar. Man äter på andra altanen under tak och flyttar sedan över till baksidesaltanen för att dricka kaffe och sippa på vinet. Märks det att jag längtar efter vår och sommar...? Planerna börjar ta form och jag skulle kunna tänka mig att ha som på bilden nedan.

5 kommentarer:

  1. Hej där!

    Såg att du var med och tävlade om en BabyBjörn hos Josefine, om du inte vinner hos henne så misströsta inte jag har samma tävling om några veckor med BabyBjörn Comfort som vinst...

    Ha en skön tisdag och en fin början på en ny vecka.
    Kramar från Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag vill vara barnvakt till Hugo på Fredag !!! Han kan väl få komma till mig :) vi kanske kan gå på stan han och jag ! P & K

    ... eftersom jag inte kunde på torsdag :(
    Om jag får låna honom så kan du få låna mitt strykjärn

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha....om du tar min stryktvätt så får du låna honom :-) Du vet ju hur det är med mig och strykjärnet, vi går liksom inte hand i hand!
    Ok, du får gärna låna honom ändå, jag har lite att fixa med så det skulle ju vara toppen.
    Puss!

    SvaraRadera
  4. Jippi .... ringer dig !

    SvaraRadera
  5. Kom bara på en sak ! Jag har ingen tuttmjölk åt honom. P & K

    SvaraRadera