torsdag 3 juni 2010

Solsken = Bloggfrånvaro

Hur har den lilla prinsessan kunnat bli så stor? Här var hon definitivt INTE nio år.

Solen skiner och det är sommar, för visst är väl solen och värmen här för att stanna!? Tänkte att jag skulle slappa och ha det bra nu efter fyrtioårsdagen men det är visst alltid något nytt som dyker upp och som skall fixas med. Idag har vi hämtat "tant"-glasögon hos min farmor och därmed också fikat hos henne. När Tilda kom hem från skolan blev det bikini på en stund i trädgården innan vi drog iväg till ICA Ekängen för att veckohandla. Hem och packa upp, fixa kvällsmat, plocka saker, försöka söva barn (den ena somnade ovaggad av sig själv men den andra krävde både sövning av Fredde och mig i omgångar). Slå in presenter, plocka ännu mera saker och leta recept på bröllopsefterätt...puh! Vi har testat en potentiell bröllopsefterätt ikväll, Citron- och lavendelparfait med hallonsås. Dock var den bara potentiell för mig, övriga två efterättsätande familjemedlemmar var inte nöjda. Nu blir det till att fundera igen.

Nu skall jag förbereda frukostbrickan för vår blivande nioåring!

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar