lördag 26 juni 2010

God fortsättning på midsommarhelgen!

En trädgårdsbukett förgyller matbordet


Min tid räcker inte till just nu, den räcker förvisso till en massa roliga saker min inte till bloggandet och framförallt.....det är mycket länge sedan jag gick igenom alla mina favoritbloggar! Det börjar nog snart bli dags att läsa ikapp lite på de fyrtiotalet (!) bloggar som jag brukar försöka följa. Emellanåt ramlar det ifrån någon blogg som jag inte finner intressanta och däremellan så brukar det fyllas på med nya bloggar som jag trillar in på. Det finns otroligt många bloggare i vårt avlånga land som lägger ner mycket tid på intressanta texter och mängder med fina bilder.

Nu har midsommarafton passerat och det blev en dag fylld med solsken, god mat och trevligt sällskap. Vi började dagen hemma hos oss med sillunch på altanen. En eller möjligtvis två...tre....nubbar rann ner i strupen tillsammans med de små sillbitarna. Efter lunchen bar vi med oss den lilla midsommartårtan till Rosenforsparken där det var traditionsenligt midsommarfirande. Kaffe och tårta i gröngräset, dansande barn, chokladhjul och massor av folk. Kvällen firade vi hos familjen Lundh där det grillades vinmarinerat kött som åts med en massa goda tillbehör, mums och tack för det!

Vår halva midsommartårta blev smarrig!
Tilda och Hugo i gröngräset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar