tisdag 8 juni 2010

Liten sjukstuga

Stor "lillkille" med keps, på väg ut på promenad

Här har vi sjukstuga idag, Tilda har ont i halsen och lätt feber. Därför har hon varit hemma från skolan idag, förhoppningsvis är hon kurerad till torsdagens skolavslutning. Hon har haft en viss otur med att bli sjuk så här varje år inför avslutningen då allt kul händer. Idag var det en bussresa till Rinmansparken (misstänker att tekniklekparken stod på schemat), tror dessutom att hon missat besök i Parken Zoo två år på raken. Förrförra året satt vi här hemma på vardagsrumsgolvet och åt matsäcken hon skulle haft med sig, pannkaksrullar med sylt och en flaska Sprite :-)

Vi bjöd över mormor och Owe på lite fruktsalladsfika under eftermiddagen, under den tiden passade jag också på att gå en snabb promenad á la kombinerad löpartur. Sprang kanske 1/4 av sträckan och jag känner mig jättenöjd med det jag presterade. Minns inte ens när jag sist tog ett löpsteg! Efter detta var det rätt behagligt att slå sig ner, nyduschad, på altanen och trycka i sig en stor tallrik fruktsallad!

Vår prommis gick tur och retur Husby Rekarne Kyrka, tände ett par ljus och insöp atmosfären. Det var dock ett brudpar som planerade tillsammans med prästen där inne så det blev några snabba foton för att inte störa för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar