måndag 11 januari 2010

Slut på sötebrödsdagarna

Min farmor och jag hade nästan :-) ett sånt här fruktfat idag.
(Bilden tagen från Skansens hemsida)

Ok, nu är det över, inget mera direkt sockerintag på väldigt länge! Mera motion och en sundare kost är vad som gäller framöver. Veckan har i alla fall börjat bra, jag har skött mig utomordentligt fint :-) Hade ärenden på stan idag så jag tog en rask promenad till centrum, när jag kom fram var jag naturligtvis vrålhungrig så Hugo och jag lunchade på Ming Palace. För min del blev det wokade grönsaker med kyckling och räkor. Hugo var inte sugen på extla liiis så till honom hade jag köpt med mig en burk med potatis- och majspuré med kalkon. Första gången lilleman fick proteiner och det verkade som om det smakade för munnen gapade stort. Efter ärenden och lunch köpte jag med mig lite färsk ananas, färska fikon, passionsfrukt (eller som Tilda uttalar det; pensionsfrukt) och blå druvor. Därefter styrde vi stegen mot min farmor för att få en kopp kaffe och lite vitaminer. Hade jag inte köpt med mig frukten så hade vi förmodligen ätit mandelformar med vispgrädde och sylt så mitt alternativ kändes bättre. En stund senare var det dags att dra sig hemöver och vi promenerade även hela vägen hem. Med andra ord känner jag mig rejält duktig idag och jag hoppas att jag känner mig lika duktig när veckan är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar