torsdag 21 januari 2010

En dag hemma

Ett litet lamm med vetekudde i magen - kanske något för Hugo?!



Tilda kom in till mig mitt i natten (mitt i en av alla amningar) med en näsa som rann likt en öppen kran. Jag ställde genast om klockan för att endast behöva ringa skolan och säga att hon skulle bli hemma idag. Eftersom Fredde fortfarande är borta kröp hon ner hos Hugo och mig och sov vidare.
Dagen gick sen i lugnets tecken, förutom att jag bakade ytterligare 20 semlor, en frusen hallonpannacottapaj och ett gäng chokladbollar. Lisa och jag hade bestämt att hon skulle lämna man och barn hemma en kväll den här veckan så jag var ju tvungen att duka upp med lite godsaker. Fast egentligen var jag ju inte tvungen att äta....men det gjorde jag ändå.
Vi hade en myskväll med fika och prat varvat med lite "halv-åtta-hos-mig-tittande". Ett underbart tv-program tycker jag och Tilda. Helge Skoghs kommentarer är toppen. Fast jag vet inte om jag gillade att den tråkiga hemkunskapslärarinnan vann ikväll. Jag tyckte hon gav ett riktigt underbetyg för kvällens värdinna. Kanske var det för egen vinnings skull....


Nu skall jag göra kväller och krypa ner bredvid Hugo som ligger och gosar med vetekudden. Han har vaknat var 20:e minut de senaste kvällarna (så länge jag inte lagt mig) och jag tänkte att om han känner den varma vetekudden kanske det går bättre. Det har det faktiskt gjort, han har inte gnytt till en endaste gång.

Natti natti!

1 kommentar:

  1. Hej på er!
    Vi följer eran blogg lite till och från det är jätte kul att läsa hur ni har det. Måste tacka för inbjudan till ert bröllop det ser vi framemot.

    Ha de gôtt, Åsa mfl.

    SvaraRadera