måndag 18 januari 2010

Prinskorven sover

Tilda och jag konstaterade häromdagen att vi hade en prinsessbakelse och en prinskorv här hemma, dvs hon och Hugo. Söt som en bakelse och liten o go som en prinskorv, det är våra goa ungar det!
Just nu sover prinskorven, han somnade i prinsessbakelsens säng. Han var jättetrött och jag lade honom på sängen och lät honom titta på Tildas TV-akvarium som hon fick för att hon sålt jultidningar. Han gillar det och jag tror att det är väldigt rogivande. Mormor har varit här idag för att ta hand om Hugo så att jag kunde jobba. Tyvärr så strulade mitt löneprogram så jag har just börjat. Snälla Magnus på jobbet har slitit sitt hår hela dagen för att hjälpa mig. Nu är i alla fall kontrolluppgifterna skickade och jag skall sätta fart med själva lönekörningarna. Mormor är så snäll att hon skulle komma imorgon också och på det sättet hinner jag med det jag skall göra.
Vår lilla pappa har idag flugit till Korea och Tilda har åkt till sin pappa så jag och Hugo är solokvist hela veckan lång. Undrar vad vi skall hitta på för bus!?

Den lilla prinskorven var i alla fall väldigt glad innan han somnade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar