torsdag 7 januari 2010

Hälften så kallt

Små söta fåglar kvittrade i vinterkylan
Nerbäddad Hugo - dags att sova

Idag är det bara dryga 10 minusgrader, dvs, hälften så kallt som igår. Vi har verkligen fått uppleva en underbar vinter hittills och jag hoppas det håller i sig ytterligare en stund. Ser verkligen fram emot våra skidresor som vi har inplanerade. I slutet av januari åker vi med bästisarna i Gävle till Järvsö och ytterligare några veckor senare far vi med familjen Lundh och familjen Brännberg-Engman till Hundfjället för en veckas skidåkning. Då ska jag testa av mina nya skidor!! Jag har tänkt att skaffa hjälm i år, känns som om det är coolt att åka säkert. Undrar när vi kan ställa Hugo på skidor? Kanske vårvintern 2012!?
Jag har nyligen varit ute i det soliga vintervädret och sövt Hugo, nu är han dock vaken igen, han hade visst inga planer på en lång vila utomhus. Kanske har han förstått att Lotta och Malin kommer hit och fikar på en nybakt banan- och chokladkaka?

1 kommentar:

  1. Tack för igår, kakan var mkt mkt mkt god!!!!!!

    SvaraRadera