fredag 1 januari 2010

Bättre sent än aldrig...


Happy New Year

Vi har firat nyår i goda vänners lag. Vi reste till Gävle i onsdags eftermiddag för att bosätta oss hos familjen Kvist ett par dagar. Onsdagskvällen ägnade killarna åt bandymatch i Sandviken, naturligtvis på läktaren. Jag, Malin och barnen umgicks med vår "gamla" föräldragruppsmamma, Lotta, och hennes två barn. Vin, tjejsnack och en sprakande brasa.Nyårsafton startade med skridskoåkning på Hagaströms IP, även jag snörde på mig konståkningsgrillorna och tog några piruetter. Eller....förlåt, nu ljög jag nog lite, kanske snarare staplade jag fram på isen än jag gjorde piruetter. Sen blev det öl, snacks och varm bastu innan kvällen startade.
Efter en god middag hos Kvistarnas grannar så blev klockan tolv och det nya året skålades in. Vi stod ute i snöyran och tittade på alla fina raketer och rislampor som svävade i luften. Vi konstaterade att rislampor blir nog nästa års grej.
Idag körde vi sen söderöver och har ikväll umgåtts med hela "Freddes gäng". Micke och Jennie har varit hemma från Varberg och även bott och passat vårt hus medans vi var i Gävle. Därför samlades vi hemma hos oss ikväll och coca cola och hämtpizza från American Pizza Today. Konstigt nog gick det inte åt en droppe vin här ikväll.....alla var sugna på Cola.

Nu är det strax natti natti och vi ser fram emot ett nytt härligt år! Året då både jag och Fredde skall fylla jämnt, Hugos utveckling, Tildas nya skola och en massa andra härliga saker.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar