tisdag 12 januari 2010

Godmorgon

Nyss låg jag nerbäddad i den sköna sängen och snusade, väcktes abrubt av telefonens ilska signal och kastade mig ur sängen för att åtminstone Hugo skulle få sova vidare. Till råga på allt så var det en engelsktalande kollega till Fredrik och jag fick på staplande yrvakniska försöka förklara att "Fredrik has gone to work". Nåväl, nu är jag ju ändå uppe och det är lika bra att vänja sig. Idag kommer Tilda hem så imorgon bitti blir det till att ställa klockan för att hon skall komma i tid till skolan. Nu hoppas jag istället på en frukoststund för mig själv, uppkrupen i soffan med kaffet i den ena handen och tidningen i den andra....om jag nu ids masa mig ut för att hämta tidningen, det ser nämligen väldigt GRÅTT ut!

Hugo provade igår kväll om hela matskedsmåttet gick in i munnen.
En glad lilleman hjälpte till med matlagningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar