onsdag 17 februari 2010

Snart vår?


Hugo och jag har under morgontimmarna här suttit och spanat efter våren i fönstret. Men vi såg bara snö som föll. Tittade i almanackan och konstaterade i alla fall att vårmånaden börjar om ca 1 1/2 vecka! Vi har skottat (läs Fredrik) fram altanen på baksidan så att den skall kunna nyttjas till kaffestunder mot husväggen så fort solen värmer minsta lilla.Idag fyller förresten Pelle år, Tildas pappa, HIPP HURRA för honom. Dessutom vill jag passa på att önska Per och Marie lycka till med sitt nystartade liv i Göteborg. Tilda saknar naturligtvis att inte kunna vara med sin pappa lika ofta som förut men jag tror hon kommer att ha det toppen i storstan när hon bor där om helgerna.

Nu skall jag ut för att göra lite ärenden, sen väntar lunch med Lotta och senare under eftermiddagen får vi hit lite semmelsugna gäster hit.

3 kommentarer:

  1. Hugo, Hugo, Hugo - vill bara krama om dig!!

    // Malin

    SvaraRadera
  2. Pelle och Marie tackar för hälsningen!
    Här har solen tittat fram idag och en viss vår känsla har infunnit sig, även om de har lovat mer snö till imorgon.
    Vi ses på fredag!
    Hälsa till "Höna Pöna" och Hugo
    kram Marie o Pelle

    SvaraRadera
  3. Passar genom detta fiffiga kommunikationsmedel på att önska dig Pelle och Tilda all lycka till i Göteborg!
    I Gävle är allt bara bra. Jag finslipar skidtekniken inför tjejvasan och ska sedan fortsätta med tjejklassikern. Det blir skoj! Jag har ju möjlighet till goda tips från Ricky och hans erfarenheter!
    Ha det gott och lycka till och grattis i efterskott!
    Hälsnignar Malin med familj

    SvaraRadera