tisdag 16 februari 2010

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Jag och en trött Hugo just innan han somnade nu på förmiddagen. Morot är gott, särskilt med snorkråkor under näsan.
Mums!

Från första början hade jag en promenad inplanerad med grannen Ulrika och hennes lillkille. Den fick jag dock boka av när jag insåg att Tilda skulle ha kostymrepetition ikväll och jag behövde svänga ner på stan för att inhandla ett svärd och något som kan likna en sjörövartröja. På stan skulle vi också plocka upp mormor för att se hur brun hon är efter thailandsresan. Fast nu sitter jag istället och jobbar med bolagets löner och Tilda (!) sitter i soffan och spelar Nintendo. Hennes fröken ringde strax efter nio och sa att skruttmakaronen hade ont i magen och mådde illa. Vi har druckit hemgjord blåbärssoppa (Tilda var imponerad att jag kunde göra blåbärssoppa...jo jo, ibland blixtrar man till).
Ibland blir saker och ting verkligen inte som man tänkt sig, nu får vi göra något annat istället.

2 kommentarer:

  1. Så söt :) barn blir alltid så bra på bild.
    Min lillasyster skulle heta Hugo om de nu blev en kille men blev en lite Ida istället :)

    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, vi tycker också han är söt, men så är vi ju lite jäviga också :-)

    SvaraRadera