onsdag 18 november 2009

Tack mormor!

Visserligen har vi kul på dagarna men kanske inte riktigt så här roligt! Bilden är tagen på en trevlig fest som vi bevistade i Norge, förra hösten.

När bullarna var utbakta och lagom klara så kom mormor på besök, det var inte ett oväntat besök utan mera ett beställningsjobb från min sida. Jag behövde någon som passade Hugo så att jag kunde göra personalens löner i lugn och ro, det kan ju gå riktigt illa om lilleman knappar på tangentbordet. Siffror kan ju slinka in både här och där.


Mormor och Hugo gav sig sedan ut på promenad och när dom väl kom hem så var det någon som sov gott i vagnen. När jag skulle ge mig själv och mormor en kaffepaus fann jag henne på en köksstol, mitt framför altandörren. Där satt hon och virkade grytlappar och höll koll! Snacka om bra barnbarnsvakt, full koll.

Den här gången bjuder jag på en gammal bild, vår kamera suger nämligen musten ur batterierna och jag har inga nya hemma så kameran har blivit oanvänd idag. Måste komma ihåg att införskaffa nya batterier under morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar