torsdag 19 november 2009

På genomresa


Efter bilbesiktningen bar det iväg till gammelmor (min farmor) för en speeddate med Hugos morfar och bonusmormor Brigita. De var på resande fot och tog svängen förbi Eskilstuna för att hämta upp jultidningarna som var beställda genom Tilda.
Gammelmor bjöd som vanligt på hembakta kakor, chokladsnittarna var ljuvliga. Hugo han med att gosa både med morfar och Brigita.
Efter besöket somnade Hugo gott i bilen och jag hoppade över min visit på jobbet som jag planerat. Jag behövde egentligen hämta upp lite papper men med snälla kollegor så löste sig det lilla problemet ändå. Istället blev det en Mc Drive för mig, lite nuggets med morötter och sötsur sås. Inte världens bästa och godaste lunch men ibland har nöden ingen lag. Vi skulle ju åka vidare till nästa besök för dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar