måndag 30 november 2009

Barnens adventskalender


I förra veckan ringde Tilda till mig, alldeles förtvivlad, och sa "mamma, vet du vad jag drömde inatt?! Jag drömde att du inte köpt någon adventskalender till mig och jag var jätteledsen när jag vaknade".
Jaha, då var det bara att börja fundera på detta. Chokladkalender är ju liksom ingen idé eftersom hon inte äter godis och TV:s kalender var hon inte särskilt intresserad av. Då fick jag den briljanta idéen att, ledig som man är har man ju massor av tid att fixa till en paketkalender..... *ler lite ironiskt*....
Nåja, detta var ganska kul och här hänger den nu, med 24 små paket, hälften till skruttan och den andra hälften till skrutten. Tilda börjar och får öppna på ojämna datum och Hugo får därmed jämna datum.
Ser dessutom fram emot 1:a december och årets julkalender, det är alltid lika spännande att se vad det blir. Silversara och Stålhenrik tror jag stenhårt på, jag är bänkad framför tv:n imorgon bitti!


2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en sån fin adventskalender!
    Synd att man flyttat hemifrån och inte längre bor hos mamma och pappa....

    Hade som målsättning att göra något liknande till Oskar och Elsa i år för Elsa mindes att hon fick paket varje advent förra året. Men tyvärr räckte inte tiden till inför 1:a advent och nu tycks lilla prinsessan glömt bort det hela. Får ta nya tag nästa år igen!

    Det ser ut att vara fantastiskt mysigt pyntat i Eskilstuna nu. Jag önskar att jag kunde glida in på en liten kopp glögg eller så men avståndet är ju tyvärr för långt!

    Miss you!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, jag önskar också att ni kunde slinka in på en kopp glögg!!
    Saknar dig också!!

    SvaraRadera