torsdag 26 november 2009

Pepparkaksbaket

Kavlarna gick varma här i går eftermiddag, eller var det kanske ugnen som gjorde oss alldeles svettiga? I alla fall så bakades det pepparkakor så det räcker till och blir över. Jag, Tilda och Tildas mormor tog ut grisar, hjärtan, granar och Nalle Puhfigurer. Hugo sov sig igenom hela baket och det var vi nog alla rätt glada för. Det blev liksom enklare så. Nästa år har vi förmodligen en baksugen kille som kommer att stoppa deg i munnen. Jag kommer att förstå honom, pepparkaksdeg är grymt gott!

Småpepparkakor till glöggen!

En pepparkaksbagare in action


1 kommentar:

  1. Det ser så juligt och mysigt ut!

    Jag gjorde lite lightstädning i barnens rum och i köksfönstret igår och satte upp ljusstakarna. Det är mycket som ska hinnas med på de få lediga vakna timmarna så det gäller att ha ångan uppe:-)
    Julmarknader, beställningar, beställa egna julkort, fixa med matkällaren, julstäda, baka och så det fantastiskt roliga: övervaka grävmaskinen i trädgården *fniss*
    Jag längtar till tredje advent då jag ska njuta av gott adventsfika tillsammans med familjen. Kramis Malin

    SvaraRadera