onsdag 18 november 2009

Det fina saffransbrödet - utan saffran

Just nu står bulldegen på jäsning, det som skulle bli goda saffransbullar, fyllda med mandelmassa och russin blir nu helt "vanliga" bullar. Det beror inte på att jag kom hem från affären utan saffran, som är ganska vanligt. Det beror helt enkelt på att saffranet ligger kvar i min plånbok och helt enkelt glömdes bort vid tillredningen av degen. Nåja, nu får jag istället behålla den gula kryddan till våra egna bullar och caféet på konståkningstävlingarna får hålla tillgodo med vetebullar istället.
Hugo och jag har också hunnit med en timmes powerwalk i duggregnet. När vi gick ut så sken solen så fint mellan molnen men tyvärr började det att regna halvägs, synd att regnskyddet låg kvar hemma!
Igår kväll tillverkade vi i alla fall chokladbollarna till försäljningen, Hugo kom med glada tillrop från bänken bredvid. Han fick inte vara med och stoppa fingrarna i smeten eftersom han dreglar så! Dom ser i alla fall riktigt smarriga ut, jag kanske får lov att köpa en på söndag.

2 kommentarer:

  1. Kommer och köper direkt / Annica

    SvaraRadera
  2. Verkar som om det blir mycket publik på helgens tävlingar. Fast dom flesta som pratat med mig verkar rikta in sig direkt på fikat!

    SvaraRadera