fredag 10 september 2010

Dag 4 - Trånar efter något ätbart

Så var vi då inne på dag fyra, dagen då piggheten skulle komma (i alla fall enligt Xtravaganzas kurslitteratur), men det är klart, dagen är inte slut så jag kan vänta en stund till. Nyss kände jag mig jättetrött och satte mig skönt tillrätta i fåtöljen för att läsa min nya favorittidning, Lantliv. Vad händer? Jo, jag slår upp ett matreportage som har den här inledningen "Honungsbakade tomater, citrondoftande fläskkarré och en ljuvlig äppelkomptt med mascarpone" Hrmpfhhh....nädå, jag ÄR inte sugen på något annat än den där muggen chokladsoppa som jag tänkt festa till på ikväll.
Alltså, jag gillar ju mat och jag gillar fredagar då man lagar mat och tar ett glas vin (eller möjligen två) och sedan njuter tillsammans med övriga familjen. Problemet med mig är ju att jag gillar socker också, alldeles för ofta. Om jag bara kunde nå min idealvikt, motionera och sen är de där fredagskvällarna inget problem. Då kan man njuta av livets goda! Snart så....då är jag där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar