onsdag 25 augusti 2010

Smekmånad




Var det fler än vi som råkade zappa in på programmet om Maldiverna igår? Efter att ha tittat en stund var vi rörande ense om.....att en smekmånadsresa inte hade varit fel efter bröllopet! Nåväl, att åka iväg själva och lämna Hugo en vecka hade i alla fall inte funkat, åtminstone inte känslomässigt. Istället funderar vi på att ta en weekend någonstans när det blir vår och resan till Maldiverna kanske vi får ta om 10 år!

Idag har Hugo och jag varit ute på resande fot, vi åkte med mammorna Camilla & Linnea samt småsnuttisarna Malva & Tuva till IKEA Västerås. Eftersom Hugo och jag åkte hemifrån rätt tidigt så passade vi på att besöka Moa & Max i Västerås centrum. En härlig barnaffär med bla kläder ifrån Villervalla. Ett klädmärke med mjuka och gosiga färgglada kläder. Ägarinnan av Moa & Max gav mig ett glädjande besked, hon planerar att öppna en fillial i Eskilstuna så småningom. Efter en liten shoppingsession i butiken så drog vi vidare mot IKEA för att möta upp alla tjejer. Vi började med frukostfika! Sen strosade vi runt och klämde och kände på saker och jag gick ut genom kassan en dryg hundralapp fattigare. Med andra ord blev det ingen storshopping på IKEA, en badkarsmatta (i form av en krokodil) och några glas från "leksaksavdelningen". Vi avslutade med lunch på Pizza Hut och jag ilade därifrån först av alla då jag lovat att möta upp Tilda i skolan idag.

1 kommentar:

  1. Vi åkte till Korsika med liten Wilma 6 mån ganska direkt efter vårt bröllop och det var så skönt att bara komma i från och smälta alla intryck.Prata om allt som hände på festen osv när man hade det färskt i minnet. Men det går ju inte att lämna minstingen. Vi ville ha henne med. Satsa på weekend ni och Maldiverna ´senare.
    Helena

    SvaraRadera