söndag 1 augusti 2010

Mycket har hänt!

Men hej! Det var länge sen vi sågs! Den här veckan har varit fylld av en massa händelser, både skojiga och mindra bra saker har hänt.
För det första - VÅR LILLEMAN HAR FYLLT 1 ÅR!!! - Hipp hurra lilla prinsen! Vi körde ett födelesedagskalas i miniformat då de flesta är bortresta på semester och dessutom har vi ju lite småfix som tar tid här hemma. Mormor, Owe och gammelmor kom på lite grillmiddag i torsdagskväll och vi avslutade med vaniljglass, bär och Tildas hembakade marränger. Hugo fick fina presenter och åt med stor glädje sin första marräng.
Veckan har också bjudit på ett Gröna Lundsbesök och två (!) besök på akuten.
Gröna Lund besöktes i onsdags tillsammans med bästa vännerna, familjen Kvist ifrån Gävle. Karusellerna snurrade och tack o lov vann vi inga stora godiskartonger som vi var tvungna att släpa runt på :-) Jag gjorde en avstickare ifrån Gröna Lund för att hämta hem KLÄNNINGEN! Den hade sin egen plats i bilen på vägen hem och hänger nu här hemma, färdig att användas nästa lördag.
AKUTEN....jo, två besök har vi gjort denna veckan, först ut var Hugo. Vi trodde nämligen att den lilla skrutten fick ett getingstick i munnen i tisdags kväll, slängde oss ifrån matbordet och körde i ilfart mot akuten. Tack o lov var det nog inte så men vi fick slutligen lite allergimedicin ifall att. Näste man på tur var en kvinna och det var JAG. Slängde upp huvudet i badrumsskåpet i onsdags morse, kan säga att det var en REJÄL smäll. Fick en superbula som jag motade bort med en fryst lingonsyltsburk men mådde inte särskilt bra under onsdagen (tyvärr blev det ingen karusellåkning för mig på Grönan). Trött, yrslig och allmänt hängig var mitt tillstånd. Ringde rådgivningen som rådde mig att fara till akuten så det gjorde jag på kvällen när vi kom hem. Tack o lov var det inte samma personal som fanns där under tisdagskvällen :-)
Några timmar senare konstaterade att det inte var något större fel på mig, jag tror dock själv att jag fick en liiiiten hjärnskakning men enligt läkaren kunde det inte vara fallet då man måste ha svimmat för att få hjärnskakning.... !?
Nåja, nu mår vi bra, den stora dagen närmar sig och livet är great!
Kram på er!
Hugo öppnar födelsedagspost från morfar & Brigita.

Den nya rodeozebran var kul!

1 kommentar:

  1. Tusen tack för en härlig dag på Grönan. Jag har härliga bilder på Tilda och Oskar och på Tilda och Elsa i karusellerna!!

    Det är inte bara din nedräkning som börjat.... Jag ser fram emot hedersuppdraget att som toastmadame lotsa oss alla genom en härlig kväll på lördag!!
    Min nedräkning pågår alltså också!

    Kram Malin

    SvaraRadera