onsdag 11 augusti 2010

Nu har vi landat!

Min fantastiskt stiliga man!

Vardagen har återkommit hos oss, Fredde har börjat jobba och det är inte jättelångt till skolstart. En vardag med en ny touch, jag är ju nämligen Fru Brännberg numera!!
Vårt bröllop blev precis så lyckat som vi kunde drömma om, efter en veckas intensiva slutförberedelser så kom dagen vi väntat på, lördagen den 7 augusti 2010. Dagen då vi skulle bli man och hustru!
Min och Tildas dag startade kl 09.00 hos Nina Prenker (min underbara frisör), där skedde under! Tilda blev söt som en prinsessa och jag blev också väldigt nöjd med mitt resultat. Merit från Make Up Store var där och fixade sminkningen. En hel del löshår och väldigt många hårnålar senare var det dags att klä sig innan brudgummen skulle anlända. Det gick som en dans och plötsligt stod jag där, färdig och bara väntade.
I ögonvrån fick jag se något svart och rosa skymta förbi utanför fönstret och sen plingade det till i Ninas dörr, där stod han, min blivande man! Så stilig i sin frack och med min bukett i hand. Han gillade också vad han såg :-)

Hej min älskling!

Lite champagne (tack Nina) och kramkalas (pinsamt tyckte Tilda), sen var vi redo att fotograferas av Maya Lee, som också deltagit hela förmiddagen hos Nina. Turen gick till Rosenforsparken och där fick vi några lyckodroppar i håret.
Sen......var det inte långt kvar!
Vår eminenta chaufför, vännen Ricky, styrde mot kyrkan, vi gjorde en banan- och vattenpaus på behörigt avstånd för att se till att alla gäster hunnit in i kyrkan och efter detta slog nervosisteten till på riktigt! Kyrkklockorna ringde, orgeln började att spela (Ur en midsommarnattsdröm - Mendelssohn) och vi skred in i kyrkan. Kyrkan var fullsatt och någon fick till och med stå, tror minsann det gjorde vår lilla tärnmakaron lite nervös. Vigselakten gick strålande och vår solist, Malin Jörtsö Larsson, sjöng bedårande vackert, 1000 tack Malin!! Vi hade valt Utan dina andetag med Kent och Curly Sue med Takida. Vi vandrade, som man och hustru, ut ur kyrkan till Änglagård av Björn Isfält.
Sedan blev det fest, natten lång. Vi lämnade själva festen 03.00 och jag tror minsann att några fortsatte ytterligare en timme!
VILKEN DAG!
Tack alla vänner, nära och kära för att ni firade med oss denna dag!



Vår fina tårta, duktiga tjejer på ICA Maxi har skapat den

4 kommentarer:

  1. Fru Brännberg! Du var fantastiskt snygg när Fredrik anlände för att hämta sin blivande hustru. Det var roligt att följa din och Tildas förvandling under dagen!

    Tack för att ni bjöd på ett härligt bröllop!!!

    kram från Gävle

    SvaraRadera
  2. Oj vilken snygg klänning du har!
    Grattis till er båda!

    SvaraRadera
  3. Jag är superglad att du var med mig vännen! Det värmde :-)
    Tack monstret, du är snart där!
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Grattis! Vad fina ni var!!! efterlyser bilder på håret bakifrån, såg läckert ut! Älskar ringen och naglarna var jättesnygga!!!

    SvaraRadera