tisdag 16 augusti 2011

Sommaren som gått

Ja, nu är det ju inte BARA en sommar som har passerat sedan det var någon aktivitet på den här sidan. Även en halv vinter och en vår har rusat förbi. Tilda har hunnit fylla 10 och Hugo visar glatt upp sina två pekfingrar när man frågar hur gammal han är.
Fredde och jag har visst också fyllt år, men det behöver vi inte prata mer om, det blir så himlans många fingrar att hålla upp, vi visade Hugo häromdagen hur många fingrar det blev. Han såg dock mest road ut och trodde att det var någon slags "vink-lek" som vi utförde.
Vi har just avslutat andra arbetsdagen efter semestern. Min kära make har slappat i fem veckor och själv har jag njutit av ledigheten i fyra veckor. Sen fuskade vi ju förvisso direkt i början av sommaren då vi besökte Cypern en vecka. En härlig semester fylld av sol, värme, bad, vin, goda middagar och Lollo och Bernie. De två sistnämnda var dock bara roliga på håll, tyckte Hugo. När det blev för närgånget viftade han på sina händer och sa "nä nä nä nä".
Fick ett litet bloggsug här idag och kanske håller det i sig, vem vet?
Nu skall jag i alla fall ta mig ett välförtjänt bad och smörja in ansiktet med ansiktsmask. Lotta och jag har varit ute och powerwalkat, vi tänkte göra det till en tisdagstradition. I badet tänkte jag passa på att läsa min bok som jag håller på med just nu, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Den är väldigt roande!
Kram på er!


2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka i bloggvärlden kära "lillasyster". Det har varit så tomt. Kramar Kina

    SvaraRadera
  2. Hej!! Kom gärna och fira hos mig. Jag har en STOR utlottning av wings-reproduktioner, personliga tavlor, retro-motiv m.m. Välkommen att delta och lycka till!

    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera