fredag 11 december 2009

Pusskalas

Jag har lite svårt att låta bli att pussa på Hugo och jag undrar om han inte försöker ge pussar tillbaka ibland!? Han kan öppna mun på vid gavel och sen försöka dra den över mitt ansikte, kan också vara så att han är väldigt hungrig. Jag väljer dock att tolka hans goa lilla dreggliga vidöppna mun som att han tycker det är toppen att pussa sin mamma.
Idag har det varit en uppochnervänd dag som just nu börjar lugna ner sig. Hugo och jag började med färska frallor hos gammelmor i morse, sen drog vi vidare till mitt jobb där det skulle vara luciatåg klockan 10.00. Vi klev innanför dörrarna 09.55 och hörde just den sista sången ebba ut.... snopet! Men det var en skolklass som lussade och de hade kommit ganska tidigt till jobbet och det var väl inte läge att be dem vänta i 20 minuter. Vi fick i alla fall se slutet av ett gulligt luciatåg.
Sen stod det lite julklappsshopping på schemat och jag (med tilt i huvudet) trodde att jag tappat bort en julklapp. For runt och letade efter den, slängde tom med lunch som jag i all hast skulle äta, en kokt special. När jag sen lätt stressad och irriterad kom till bilen för att åka och hämta Tilda i skolan så låg paketet där. Jag hade helt enkelt lagt ifrån mig det i bilen när jag var och fyllde på parkeringspengen. Det var helt enkelt för mycket idag!
Nu vankas det snart lasagne och Fredde är på väg hem med en julgran. Ikväll skall Amanda sova över hos oss så tjejerna kommer säkerligen ha fullt upp ikväll.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar