tisdag 15 december 2009

Äntligen snö!

Tilda myser med frukost framför tv:ns adventskalender
Hugo blev dock så trött av supersnälla Silversara att han somnade.

Nu är det inte många dagar kvar till jul. Jag vet inte riktigt vad vi gör om dagarna men på något konstig sätt så får vi dem att försvinna i ett rasande tempo.
Förresten, idag har det ju äntligen kommit massor av snö, jag var dessutom så lyckligt lottad att jag slapp skotta. Fredde passade på att sticka iväg på tjänsteresa idag så jag planerade att skotta ikväll när barnen somnat. Men som av en händelse så kom mamma och Ove förbi för att hämta några dukar som hon skulle mangla till mig (nej, jag manglar inte mina dukar själv för min mamma är bättre på det!) och Ove passade på att stanna utomhus tills det var färdigskottat, stort TACK!
Vi har också besökt Tildas nya klass och skola idag, det kändes toppen. Jag tror att Tilda var mycket nöjd när vi gick därifrån för hon uttryckte sig så här; "mamma, det här var kul, jag vill börja idag". Hon får dock ge sig till tåls tills att jullovet är över. Fröken verkade bra och hon hade pedagogiskt riktigt sett till att Tilda redan hade en plats för ytterkläder samt en låda med sitt namn som också var fylld med diverse saker, pennor, sudd, skrivböcker mm. Lokalerna var jättebra och dessutom fanns fyra av Tildas gamla dagiskompisar där, två flickor från gatan och en fotbollskompis. Hon kände redan halva klassen mao. Känns super!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar