tisdag 9 november 2010

Snön yr utanför fönstret

Vår skridskoprinsessa för ett år sedan

Idag skulle det visst kunna bli upp till två decimeter snö...huva! Jag gillar snö och vinter men hellre sakta dalande jätteflingor än denna blåsiga snöyra. Här inne i husets värme sover Hugo sin middagsvila, han somnar och sover gott i ett par timmar när vi kommer hem från dagis. Jag väntar på Tilda och ser fram emot en spännande stund på dagens skridskoträning, kanske berättar vi mer om det senare.

Tänk, när jag var liten så drömde jag om att antingen bli flygvärdinna eller skridskoprinsessa. Nu blev jag en helt vanlig ekonom och är faktiskt väldigt nöjd med det. Jag är också väldigt glad att jag har en egen liten skridskoprinsessa här hemma, man ser hur hon utvecklas hela tiden och hon tycker dessutom att det är kul!
Jag tror inte ens att möjligheten att träna konståkning i Eskilstuna fanns när jag var liten. Jag harvade runt på isen hemma i området med de hemsydda knäskydden som mamma gjort. Gjorde små piruetter och drömde om publikens jubel. Tyvärr har Tilda vuxit ur sin fantastisk fina konståkningsklänning som vi förärade henne för några jular sedan, kanske får vi ta oss en titt om ett par veckor då det förhoppningsvis kommer försäljare till årets upplaga av Sméskäret, en konståkningstävling som anordnas av vår klubb, EIK Konståkning.
För några veckor sedan gjorde vi en utflykt med familjen Kvist till Högbo bruk,
på vägen dit stannade vi för en sightseeing på Mackmyra bruk och dessutom
träffade vi på en söt liten pålle.

Hugo på familjen Kvist gårdsplan, Gävle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar